... mert gyalogolni jó

Trixi gyalogló blogja

Trixi gyalogló blogja

A felszerelés

2015. február 28. - Kara Beatrix / Trixi

Kicsit ugrottam az időben, kihagytam a versenyeket, hogy eljussunk a Piros 85 túráig.
2 okból vettem előre:
- a beszámolóknál is volt szó arról, hogy nagyon figyelnem kell a lábamra, illetve
- egy új tagja lett a felszerelésemnek utána és ezt így volt a legkönnyebb bevezetni.

Ha megnézed a téli edzőruhámról készült képet, láthatod, hogy van egy nem szokványos darabja a felszerelésemnek: a Medi-fix gumiszalagos bokarögzítő.

A bokaszalag-gyulladás gyógyulási időszaka alatt vettem észre, hogy az addig sem tökéletes jobb bokám oldalirányú mozgást végez, vettünk egy bokaszorítót rá, amit az ortopéd orvosom erre a csinos bokarögzítőre cserélt le. Csak és kizárólag ezzel gyalogolhatok és túrázhatok. Emellett bármilyen terhelés éri a lábam (akár sorban állás, hosszú séta vagy bevásárlás) viselnem kell.
Ez a neoprén bokarögzítő lett az ismertetőjelem. Szeretem, mert tényleg sokat segít, ahogy az orvosom is mondta. Tökéletesen megtartja a lábam 9 perc alatti tempónál is.

A futócipő és zokni

Az első versenyen még a már emlegetett régi sportcipő volt a társam, először még a saját cipőfűzőjével, majd kapott egy neonzöldet.
Októberben, nem sokkal a Spar gyaloglás elött kaptam a Tchibo futócipőt, ami tökéletes választásnak bizonyult.
Először féltem, mert a bokasüllyedésem miatt talpbetétet hordok, amihez nem könnyű cipőt venni. Mivel tudtam, hogy ha nem jó, akkor bármelyik boltba visszavihetem, így bátran leadtam a rendelést a webáruházban.
Már az első közös edzésen éreztem, hogy a talpbetéttel együtt sokkal stabilabb a lábam, mint a régi harántemelt sportcipőben és sokkal kényelmesebb volt benne a gyaloglás.

Már az első edzések során rájöttem, hogy kényelmesebb a szár nélküli zokni, ezért ilyet használok. Egyik edzésre menet találtam egy vastag sportzokni, ami pedig télre tökéletes.
Tervezem kipróbálni a kompressziós zoknit is, de majd csak késöbb.

Sportmelltartó és a technikai póló

Egy régi, de még most is tökéletes elöl cipzáros sportmelltartóval edzek, ami tökéletesen tart. A nyári felszerelésemhez viszont nem volt rá szükségem, mert melltartóbetétes az atlétikai felsőm.

Sokáig pamutpóló, illetve egy atlétikai felső volt rajtam, majd a DK Team Spárta csoportjába kaptam a technikai pólót, ami már az első alkalommal bizonyított. Mivel légáteresztő, ezért kevésbé tocsogok az izzadságtól edzés közben és utána.
Még nem eldöntött a kérdés, hogy tavasz-ősz között lecserélem-e az atlétikai felsőre, vagy az felett fogom viselni.

Melegítőnadrág, vastag thermo felső és a csősál

Amikor elkezdtem gyalogolni, eszembe nem jutott, hogy bármilyen különleges felszerelés kell hozzá, ezért többféle melegítőnadrágot választottam erre a célra.
A vékony nadrágom bőszárú volt, ezt hamarosan le fogom cserélni egy szűk szárúra vagy futónadrágra.
A képen is látható nadrág őszre tökéletes, de a késő téli 0-5 fok közötti hőmérsékletben kevés, ezért egy egyszerű thermo lábfej nélküli harisnyát hordok alatta. Késöbb tervezek majd táli futónadrágot és aláöltözetet venni, de ráér még.

A kapucnis thermo felső pont annyira meleg, amennyire szükségem van rá a pólóhoz. Ezért arra más már nem is kell. Ahogy melegszik az idő, lecserélem egy hasonló, nem thermo felsőre.

A csősálat egy önkénteskedés alkalmával kaptam, de azonnal bele is szerettem, ezért valószinűleg ez lesz a második ismertetőjelem. Hétköznap kifordítva hajpántként hordom, edzésen a kapucnin keresztül húzom rá a fejemre a fényvisszaverő csillagok miatt. Amikor már nem lesz szükség a kapucnira, megint hajpántként fogom hordani, kivéve az esti edzéseknél.

Hol vásárolok?

A hiányzó ruhadarabokat használt ruha boltokból szereztem be, mind jó minőségű. A zoknikat a piacon vagy olcsó boltokban is megtalálod.
A tervezett futóruházatot pedig majd valamelyik élelmiszer- vagy sportbolt akciójában fogom beszerezni.

Nem kellenek drága holmik ahhoz, hogy elkezdj gyalogolni. Az egyetlen, amire ajánlott nagyon odafigyelni az a cipő. Az legelején még nem, de ha komolyan gondolod, akkor javaslom, hogy szerezz be a lábadnak megfelelő futócipőt. Erről futással kapcsolatos oldalakon olvashatsz.

... mert gyalogolni jó!
Trixi

A bejegyzés trackback címe:

https://gyorsgyaloglas-gyalogolni-jo.blog.hu/api/trackback/id/tr267223913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása