... mert gyalogolni jó

Trixi gyalogló blogja

Trixi gyalogló blogja

Ligetkör 2014

2015. március 03. - Kara Beatrix / Trixi

A júliusi jelentkezésem a csapatba megváltoztatta az életem. Azaz a sok versenyről szóló bejegyzés.

Elkezdett foglalkoztatni, hogy vajon gyaloglóként lehet jelentkezni futóversenyre? Az első verseny, amit kinéztem, az a szeptemberi Wizz air félmaraton kísérőtávja, a Ligetkör volt.

Megnézték nekem, hogy nincs szintidő, felhívtam a szervezőket és onnan is azt a választ kaptam, hogy nyugodtan jelentkezhetek gyaloglóként.

Végül döntöttem és beneveztem. Ekkor már 5 km-es távokon edzettem, a Ligetkör 4 km, így nem aggódtam.
A jelentkezés és a verseny között kint voltam szurkolóként az Ironman féltávon és a másnapi Irongirl-ön. Nagyon megfogott, hogy az utolsót is ugyanúgy ünnepelték, mint az elsőt. éreztem a verseny hangulatát és egyre jobban örültem a nevezésemnek és vártam a nagy napot.

Aznap reggel, az első kihívásom az volt, gyógyult pánikbetegként visszamaradó indulási nehézség miatt nehezebben indultam és az úton is majdnem meg kellett állnom. Egész délelött, míg ment a félmaraton, csak árnyéka voltam magamnak. Utána elkezdődött az előzetes terv szerinti procedúra és mire elkezdődött a Ligetkör, magamra találtam.

A procedúra, ami gyorsan szokássá vált, a következő:
Mindig viszek magammal gyümölcsös zabkását vagy zabpelyhet, amit a rajt elött kb. másfél-két órával fogyasztok el, ebből lesz az energiám. Max 1 órával elötte átöltözöm (vagy levetkőzöm, ha ráöltöztem), majd rajt elött 5-10 perccel kezdem a bemelegítést. Ez nagyon fontos a lábam miatt, mint ahogy a nyújtás is utána.

A rajtnál a középmezőnybe álltam be, és sikeresen elgyalogoltam az elejét, azaz gyorsan kezdtem. Majd próbáltam tartani a tempót, de ahogy egyre jobban élveztem, elkezdődött a spontán gyorsulásom is. A csapattársam kb. 150 méterrel ment elöttem, és annak ellenére, hogy ő belefutott, sokáig azonos távolság volt közöttünk. Kb. a 3. km-nél értem utol, majd hagytam le pár méterre, hogy utána...
A gyors kezdés és a spontán gyorsulás miatt viszont egyre fogyott az erőm, így a végén, mint a képen is látszik, erőlködtem, hogy még gyorsuljak egy kicsit, elég volt tartani a tempóm. De végül együtt értünk be a célba :)

ppic_29_wizz_air_felmaraton_ligetkor_befuto0612.jpg

Igen, a képen látható idő, tényleg valós. Az Endomondo szerint 8:34 perc/km-es átlagtempóval mentem végig és mire beértem, ki voltam nagyon. De csodálatos volt!
Pont azt a kellemes fáradtságot éreztem és boldogságot, amire szükségem volt egy ilyen rendezvény után.
Az elmaradhatatlan nyújtás után, legalább olyan boldogan indultam haza, mint ahogy a célba beértem.

Utána kezdtem keresni azokat a rendezvényeket, ahol indulhattam. Sajnos egy sérülés miatt a Nato futás gyaloglótávját ki kellett hagynom, de az októberi Spar-on már ott voltam.

... mert gyalogolni jó!
Trixi

A bejegyzés trackback címe:

https://gyorsgyaloglas-gyalogolni-jo.blog.hu/api/trackback/id/tr227223953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása