... mert gyalogolni jó

Trixi gyalogló blogja

Trixi gyalogló blogja

A visszatérés

2016. június 20. - Kara Beatrix / Trixi

9,5 hónapja született az utolsó bejegyzés és azóta várat magára a visszatérés. Próbáltam, nem sikerült, próbáltam év elején edzőteremben, de félbemaradt. Most mégis sikerült. Vajon miért?

 

A visszatérés: Miért most?

Biztos ismered azt az érzést, amikor valamit szeretnél, mert tudod, hogy hasznos, hogy kell, de nincs benned az az égő vágy, hogy most és azonnal. Így voltam én is.

Tudtam, hogy szükségem van a gyaloglásra, de azt is tudtam, hogy egy teljesítménykényszer és túlhajtás miatt hagytam abba. Tudtam, ha bármikor újrakezdem, akkor máshogy fogom csinálni.

Már 9,5 hónapja küzdök a gondolattal, hogy folytatni szeretném és sokszor éreztem úgy, hogy menni kellene... legalább sétálni.

Az elmúlt 2 hónap nagyon kemény volt, rengeteg munkával, kevés pihenéssel telt és sok idegeskedéssel. Éreztem, hogy ez már sok nekem, nem biztos, hogy bírni fogom. Elfáradtam, fogytam és nem a normális étkezéstől és a sporttól. Ez bizony kőkemény stresszfogyás, aminek velejárója, hogy ha elkezdek normális mennyiséget enni, bizony visszajön. Ez volt az, ami égő vággyá változtatta bennem a gyaloglás iránti vágyat.

Miben fog nekem most segíteni a gyaloglás?
Csökkenti a stresszt, és annak az esélyét, hog visszahízzam a leadott x kilót, nem tudom mennyi, mert nem mertem mérlegre állni. De biztos, hogy ment le, az alakomon látszik.

A visszatérés: A terv

Hogyan, ha nem úgy, mint ezelött? Mindenképpen türelmesebben és megfontoltabban. Nem, nem tértem észhez és a lábaimban is benne van a tempó.

Viszont mostanában sokat szenvedek a sérült bokámmal és élvezni szeretném a sportot, nem azért akarok gyalogolni, hogy versenyeken induljak, hanem hogy jól érezzem magam és könnyebben viseljem a megpróbáltatásokat.

Igen, jól látod, elsősorban lelki okok miatt folytatom. Szükségem van rá, hogy segítsen!

Tehát nem gyorsan, hanem fokozatosan térek vissza. Nehéz lesz? Igen, mert mint írtam, a lábamban ott a tempó, képes vagyok gyorsan tempózni, de nem akarok. Élveztem igen, de nem akarom ott folytatni, ahol abbahagytam. Nem és kész!

Nem lesznek versenyek? Nem mondtam ilyet. Nem adtam fel a terveim, a vágyaim, csak hosszabb idő a megvalósításuk. Jelenleg nem nézek semmilyen rendezvényt. Tudom, hogy mikor vannak a főbb budapesti futórendezvények és tudom melyiken van gyaloglás. De nem tervezem a részvételt, még... majd eljön annak is az ideje.

A visszatérés: Az első 2 edzés

Első és legfontosabb változás, hogy 12 perc/km fölötti tempóval megyek, mert fokozatosan fogok gyorsulni. Igen, küzdök a spontán gyorsulással. vissza kell fognom magam. Ráadásul a firssen telepített Endomondo sem hajlandó dumcsizni velem, így ha nem nézek rá a telefonomra, nincs kontrollom.

2 napja voltam kint először, durván vissza kellett fognom magam, szenvedtem, de annyira jól esett, hogy el nem tudom mondani. Ma már nem volt szükség sűrű kontrollra, nem kellett annyira visszafognom magam és nem gyorsultam spontán. Nagyjából tartottam a tempót. fantasztikus volt.

A második változás, hogy heti 3x 30 percet írtam elő magamnak. Ez a kezdő edzés idő, kb. 2,5 km távra elég. Több mint 1 év kihagyás után bőven elég. A rendszerességre törekszem.

A harmadik változás, hogy este helyett reggel edzek.. Ébredés után már készülődök is és megyek. Ez csak úgy jött. Szerintem erre van a szervezetemnek szüksége. EZEKRE van a szervezetemnek szüksége.

A visszatérés: Az új kezdet

Lehet észrevetted, ha nem,akkor most szólok, hogy már nem gyorsgyalogló a blogom, hanem csak gyalogló. javítottam mindenhol.

Azért tettem, hogy ne vigyelek bele egy teljesítménykényszerbe ha olvasod, és mert én most csak gyalogolni fogk hetente 3x, nem gyorsgyalogolni.

Úgy érzed, hogy ez neked is lehet egy új kezdet? Kezdjünk együtt új életet.
Az étkezésemről továbbra sem fogok írni, mert úgy tartom nagyjából a súlyom, hogy 2-3 óránként eszek, de azt nem nézem, hogy mit. Tudom rosszul teszem, de ez eddig bevált, és eljön az egészséges étkezés újrakezdésének is az ideje. Másrészt ezt a részt meghagyom a profi dietetikusoknak.

Ha kérdésed van, van hozzáfűznivalód, ne tartsd magadban, de tarts velem!

...mert gyalogolni jó!

Trixi

A bejegyzés trackback címe:

https://gyorsgyaloglas-gyalogolni-jo.blog.hu/api/trackback/id/tr638826686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása